Готуємось до школи
Гра «Хто сховався?»
Мета: розвиток образної
пам’яті, уваги, спостережливості.
Дитині пропонують роздивитися,
бажано запам’ятати, певну кількість (від 6 до 10) картинок, іграшок або
будь-яких предметів. Просять малюка закрити очі. В цей час дорослий забирає
один предмет. Завдання дитини назвати те, що зникло. Коли дитина засвоїть гру,
можна ускладнювати завдання: ховати по декілька іграшок, міняти їх місцями.
Гра «Порівняй і покажи»
Мета: розвиток логічного
мислення, сприйняття величини, форми та кольору предмета.
Дитині пропонують роздивитися
два предмети і назвати схожі та відмінні ознаки. За допомогою даної гри дитина
краще засвоїть такі поняття, як коротше-довше; нижче-вище; більше-менше;
ширше-вужче та тощо.
Гра «Хто зайвий?»
Мета: розвиток уваги, пам’яті,
мислення.
Дитині показують малюнок на
якому зображено три предмета однієї групи, а один іншої. Завдання малюка знайти
зайвий предмет. Пояснити до якої групи належать предмети.
Гра «Знайди відмінності»
Мета: розвиток довільної уваги,
пам’яті та мислення.
Дитині пропонують роздивитися
два малюнки і знайти чим ці малюнки відрізняються один від одного.
Гра «Вмілі рученята і впевнені пальчики»
Мета: розвиток тонкої моторики
руки та зорово-моторної координації.
Дитині пропонують виконати
різні маніпуляції руками:
— Нанизування бісеру,
намистинок або вермішелі на шнурочок.
— Складання різних візерунків з
мозаїки.
— Вирізання фігури з паперу за
контуром (плавно, не відриваючи ножиці від паперу).
— Ліплення з пластиліну, глини
чи будь-якого тіста.
— Пришивання ґудзиків
(дошкільники дуже люблять таке заняття, воно надає їм відчуття дорослості
і значущості).
— Розфарбовування
малюнків і штрихування.
— Змальовування графічних
зразків: геометричних фігур та візерунків різної складності.
У цю гру можна грати з дитиною, наприклад, під час тривалих поїздок. Дорослий починає цю гру і говорить: "Я поклав в мішок яблука". Наступний гравець повторює сказане і додає що-небудь ще: "Я поклав в мішок яблука і банани". Третій гравець повторює всю фразу і додає що-небудь від себе. Можна просто додавати по одному слову, а можна підбирати слова за алфавітом.
Вправа на розвиток довільної уваги
Дитині дають аркуш паперу, кольорові олівці і просять намалювати в ряд 10
трикутників. Коли ця робота буде завершена, дитину попереджають про
необхідність бути уважним, оскільки інструкція читається лише один раз.
"Будь уважним, заштрихуй червоним олівцем третій, сьомий і дев'ятий
трикутники". Якщо дитина перепитує, відповісти: "Необхідно зробити
так, як зрозумів (ла)". Якщо дитина впоралася з першим завданням, можна
продовжити роботу, поступово ускладнюючи завдання.
Вправа на розвиток спостережливості
Запропонуєте дитині гру: "Уважно оглянь кімнату і знайди предмети, в яких
є круг, коло". Малюк називає предмети – годинник, основа олівця, вимикач,
ваза, столик. Можна провести цю гру у формі змагання для групи дітей,
придумуючи аналогічні завдання.
Гра на розвиток пам'яті
У цю гру можна грати з дитиною, наприклад, під час тривалих поїздок. Дорослий починає цю гру і говорить: "Я поклав в мішок яблука". Наступний гравець повторює сказане і додає що-небудь ще: "Я поклав в мішок яблука і банани". Третій гравець повторює всю фразу і додає що-небудь від себе. Можна просто додавати по одному слову, а можна підбирати слова за алфавітом.
Гра для тренування мислення і кмітливості
"Як це можна використовувати?"
Запропонуєте дитині гру – знайти якомога більше варіантів використання будь-якого предмету. Наприклад, ви називаєте слово "олівець", а малюк придумує, як його можна використовувати – писати, малювати, використовувати як паличку, указку, градусник для ляльки, вудку і так далі.
Запропонуєте дитині гру – знайти якомога більше варіантів використання будь-якого предмету. Наприклад, ви називаєте слово "олівець", а малюк придумує, як його можна використовувати – писати, малювати, використовувати як паличку, указку, градусник для ляльки, вудку і так далі.
Тест "Безглуздості" – для оцінки
образно-логічного мислення
Покажіть малюкові картинку, на якій намальовані різні безглуздості і попросіть
його уважно розгледіти картинку і сказати, що намальовано неправильно.
Попросіть дитину пояснити, що саме неправильно в цих безглуздих ситуаціях. На
все завдання відводиться 2 хв. Добре, якщо дитина за цей час відмітить більше 8
безглуздостей.
Тест для майбутніх першокласників
Назви своє прізвище, ім'я, по батькові;
Скільки тобі років? А скільки буде через рік? А через два?
Як звуть твоїх батьків?
Вранці ти снідаєш, а вдень...?
Порівняй літак і птицю. Що у них спільного, чим відрізняються?
Футбол, гімнастика, теніс, плавання – це...?
Що потрібно зробити, щоб вода в чайнику закипіла?
Ніж, що це? Велосипед, що це? Кілограм, що це?
Порівняй квадрат і прямокутник. Що у них спільного, чим відрізняються? Які ще геометричні фігури ти знаєш?
У якій країні ти живеш? Яка твоя адреса?
Береза, дуб, осика – це...?
Яких домашніх, диких тварин ти знаєш? Чому їх так називають?
У корови – теля, у собаки – ..., у коня – ...?
Чому раніше, ніж пройде поїзд, опускається шлагбаум?
Огірок, помідор, морква, буряк – це ...?
Скільки тобі років? А скільки буде через рік? А через два?
Як звуть твоїх батьків?
Вранці ти снідаєш, а вдень...?
Порівняй літак і птицю. Що у них спільного, чим відрізняються?
Футбол, гімнастика, теніс, плавання – це...?
Що потрібно зробити, щоб вода в чайнику закипіла?
Ніж, що це? Велосипед, що це? Кілограм, що це?
Порівняй квадрат і прямокутник. Що у них спільного, чим відрізняються? Які ще геометричні фігури ти знаєш?
У якій країні ти живеш? Яка твоя адреса?
Береза, дуб, осика – це...?
Яких домашніх, диких тварин ти знаєш? Чому їх так називають?
У корови – теля, у собаки – ..., у коня – ...?
Чому раніше, ніж пройде поїзд, опускається шлагбаум?
Огірок, помідор, морква, буряк – це ...?
Подивіться, з якою групою питань дитині вдалося впоратися
менш успішно, і приділіть цій стороні словникового мислення особливу увагу.
Коментарі
Дописати коментар