Готуємось до школи


Гра  «Хто сховався?»
Мета: розвиток образної пам’яті, уваги, спостережливості.
Дитині пропонують роздивитися, бажано запам’ятати,  певну кількість (від 6 до 10) картинок, іграшок або будь-яких предметів. Просять малюка закрити очі. В цей час дорослий забирає один предмет. Завдання дитини назвати те, що зникло. Коли дитина засвоїть гру, можна ускладнювати завдання: ховати по декілька іграшок, міняти їх місцями.

Гра  «Порівняй і покажи»
Мета: розвиток логічного мислення, сприйняття величини, форми та кольору предмета.
Дитині пропонують роздивитися два предмети і назвати схожі та відмінні ознаки. За допомогою даної гри дитина краще засвоїть такі поняття, як коротше-довше; нижче-вище; більше-менше; ширше-вужче та тощо.

Гра «Хто зайвий?»
Мета: розвиток уваги, пам’яті, мислення.
Дитині показують малюнок на якому зображено три предмета однієї групи, а один іншої. Завдання малюка знайти зайвий предмет. Пояснити до якої групи належать предмети.
 

Гра «Знайди відмінності»
Мета: розвиток довільної уваги, пам’яті та мислення.
Дитині пропонують роздивитися два малюнки і знайти чим ці малюнки відрізняються один від одного.


Гра «Вмілі рученята і впевнені пальчики»
Мета: розвиток тонкої моторики руки та зорово-моторної координації.
Дитині пропонують виконати різні маніпуляції руками:
— Нанизування бісеру, намистинок або вермішелі на шнурочок.
— Складання різних візерунків з мозаїки.
— Вирізання фігури з паперу за контуром (плавно, не відриваючи ножиці від паперу).
— Ліплення з пластиліну, глини чи будь-якого тіста.
— Пришивання ґудзиків (дошкільники дуже люблять таке заняття, воно надає їм відчуття дорослості і значущості).
— Розфарбовування малюнків  і  штрихування.
— Змальовування графічних зразків: геометричних фігур та візерунків різної складності.

Вправа на розвиток довільної уваги 
Дитині дають аркуш паперу, кольорові олівці і просять намалювати в ряд 10 трикутників. Коли ця робота буде завершена, дитину попереджають про необхідність бути уважним, оскільки інструкція читається лише один раз. "Будь уважним, заштрихуй червоним олівцем третій, сьомий і дев'ятий трикутники". Якщо дитина перепитує, відповісти: "Необхідно зробити так, як зрозумів (ла)". Якщо дитина впоралася з першим завданням, можна продовжити роботу, поступово ускладнюючи завдання.

Вправа на розвиток спостережливості 
Запропонуєте дитині гру: "Уважно оглянь кімнату і знайди предмети, в яких є круг, коло". Малюк називає предмети – годинник, основа олівця, вимикач, ваза, столик. Можна провести цю гру у формі змагання для групи дітей, придумуючи аналогічні завдання.
Гра на розвиток пам'яті 

У цю гру можна грати з дитиною, наприклад, під час тривалих поїздок. Дорослий починає цю гру і говорить: "Я поклав в мішок яблука". Наступний гравець повторює сказане і додає що-небудь ще: "Я поклав в мішок яблука і банани". Третій гравець повторює всю фразу і додає що-небудь від себе. Можна просто додавати по одному слову, а можна підбирати слова за алфавітом.

Гра для тренування мислення і кмітливості 
"Як це можна використовувати?"
Запропонуєте дитині гру – знайти якомога більше варіантів використання будь-якого предмету. Наприклад, ви називаєте слово "олівець", а малюк придумує, як його можна використовувати – писати, малювати, використовувати як паличку, указку, градусник для ляльки, вудку і так далі.

Тест "Безглуздості" – для оцінки образно-логічного мислення 
Покажіть малюкові картинку, на якій намальовані різні безглуздості і попросіть його уважно розгледіти картинку і сказати, що намальовано неправильно. Попросіть дитину пояснити, що саме неправильно в цих безглуздих ситуаціях. На все завдання відводиться 2 хв. Добре, якщо дитина за цей час відмітить більше 8 безглуздостей.

Тест для майбутніх першокласників 
Назви своє прізвище, ім'я, по батькові;
Скільки тобі років? А скільки буде через рік? А через два?
Як звуть твоїх батьків?
Вранці ти снідаєш, а вдень...?
Порівняй літак і птицю. Що у них спільного, чим відрізняються?
Футбол, гімнастика, теніс, плавання – це...?
Що потрібно зробити, щоб вода в чайнику закипіла?
Ніж, що це? Велосипед, що це? Кілограм, що це?
Порівняй квадрат і прямокутник. Що у них спільного, чим відрізняються? Які ще геометричні фігури ти знаєш?
У якій країні ти живеш? Яка твоя адреса?
Береза, дуб, осика – це...?
Яких домашніх, диких тварин ти знаєш? Чому їх так називають?
У корови – теля, у собаки – ..., у коня – ...?
Чому раніше, ніж пройде поїзд, опускається шлагбаум?
Огірок, помідор, морква, буряк – це ...?


Подивіться, з якою групою питань дитині вдалося впоратися менш успішно, і приділіть цій стороні словникового мислення особливу увагу.

Коментарі